måndag 23 november 2009

Helgens möte 3



Mörkret sänkte sig. Det sista ljuset försvann. Det enda som gjorde promenaden hem möjlig var ljuset från den "smala" månen.
- plötsligt hördes ett gällt skällande. Först trodde jag det var en bock. Men ljudet var vassare. Vinden hade jag snett mot mig - så jag gick tyst mot ljudet som upprepades med jämna mellanrum. Och väl framme så såg jag en vit fläck röra sig fram och tillbaka. Och så stöttes ljudet ut. När väl mina ögon vant sig vid mörkret så kunde jag skymta en räv som fångat en katt. Räven gjorde ideligen utfall mot katten som bara satt still och försvarade sig så gott den kunde. Det pågick säkert 5-10 minuter.
- Jag tror att vinden förde med sig min lukt - för rätt som det var försvann räven. Och även katten, med livet i behåll...

/Mats Andersson

8 kommentarer:

Lars U sa...

Spännande historia. Och fina dramatiska bilder.
//Lars U.

Maria sa...

Stackars kissemånsen... Tur att du kom så den slapp bli rävmat (denna gången iaf)
Månvbilden är helt underbar, liksom bilden på Mickel Räv.
Ha en bra dag!
/Maria

Anna Carin Ahlander sa...

Oj vika äventyr du bevittnar. Tur för kissen att du kom och "störde" middagsbestyren. Tur för dig att du fick se detta. Fint fångat!
Mvh Anna carin

Bo Strömberg sa...

Spännande bilder med happy end! Du är en mörkrets furste, Mats och jag gillar dina dramatiska och poetiska bilder!
Bosse

Anonym sa...

Gillr den övre bilden speciellt. Det är klart en räv är alltid en räv och fantastisk historia följde med räven. Bilden på räven är bra men den övre ger mer känsla.
/Ove

Lars Andreas Dybvik sa...

Veldig bra bilder i dette innlegget :)

Anonym sa...

Vilken underbar stämning du förmedlar i dina bilder och berättelse. Du har verkligen rätt i att det är extra utmanande att producera bilder vid den här tiden men du lyckas bra tycker jag.

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Så spennende. Det er helt spesielt å få oppleve naturen så nært. Flotte bilder!