torsdag 6 maj 2010

Älg igen ...


Senast jag gjorde bilder på älg i år var 17 mars.
- Men nu var det dags igen. Igår mötte jag sammanlagt 9 älgar. Och mitt nya område "levererar" verkligen djur i överflöd. (Hittills i år har jag fått äran att möta 41 olika individer av älg).
- Älgen här ingick i en grupp om 5 stycken. Och jag satt i skydd av en granridå. Samtliga älgar visste mycket väl att jag var där - men så länge jag höll mig bakom träden så verkade min närvaro vara ok för dem. En kväll man aldrig kommer att glömma.

Brännvidd 280 mm.

/Mats Andersson

(42491)

6 kommentarer:

Lars Andreas Dybvik sa...

Hehe den var virkelig vågal, men tøff!

Anonym sa...

Måste ha varit ganska sent på kvällen med tanke på avsaknaden av ljus.
/James

Susanne sa...

Hmmm... den här bilden påminner om min bild "Isbjörnar i snö" - fast tvärtom! ;)

Mats Andersson sa...

He he. Det var en bra kommentar Susanne :-)

Anonym sa...

Härlig naturupplevelse, sånt lever man länge på. -Fin bild!
Morgan

Anonym sa...

Tilltalande mörk bild, gillas

/PJ