lördag 5 juni 2010

!!! ÄNTLIGEN !!!


Tidigt i morse så lyckades jag då komma vildsvinen nära. Det har varit en lång resa. Började leta svin intensivt för mer än ett halvår sedan nu. Många tips har jag fått från vännen Terje som lyckades med de mest fantastiska svinbilder i vinterlandskap. Trots alla tips på platserna där Terje såg svinen så lyckades jag bara se spår och bök.
- Under våren sökte jag mig till egna områden - och idag gav det då resultat. Bilden tillägnar jag Terje för all hjälp samt alla gliringar :-). Glömmer aldrig orden från Terje om hur svårt det faktiskt var att fotografera vildsvin - och så rätt han hade. Trodde aldrig det skulle gå faktiskt. Men alla resor utan svinbilder resulterade ju faktiskt i väldigt många andra djurmöten. Över 45 olika individer av älg bland annat. Åtskilliga rådjur. Tjäder. You name it.
TACK Terje! Resan fortsätter ...

/Mats Andersson

(48146)

13 kommentarer:

Terje sa...

Hehe... STORT GRATTIS!
Då fortsätter gliringarna med vildsvin med fisheye, räv med 18mm, lodjur med och utan 50mm... ;))

Viola sa...

Wow!! Et villsvin!! :O Vakkert! Hva skjer når dem oppdager en fotograf? Eller er de ikke så farlige som påstått.... Mange vakre bilder du har her nedover.. Og så har du attpåtil vært på dypet av havet og fotografert hai, du verden!!:O
Jeg tittet snarest inn på din hjemmeside, dyr, her vil jeg komme tilbake og se bildene etter hvert..! Ha fine naturdager og helg! :)

Skogswilden sa...

Grattis! Själv drömmer jag om vildsvin i mina hemmamarker men de förekommer än så länge bara sporadiskt. Vildsvin lär också vara fantastiskt på grillen... ;)

David sa...

Du är så värd att få möta dem! Trägen vinner!

Eirin Bjørnstad sa...

Griseflaks, som vi sier i Norge! ;-)
Så heldig, og dyktig du var nå.

Alt godt fra Eirin

Jenny sa...

Vilka läckra svin du hittat. Det där färggranna har jag aldrig sett förut, fast å andra sidan har vi aldrig riktigt kommit så nära heller... ;)

Anonym sa...

Bara att gratulera! Bilderna verkar ju dessutom riktigt fina, inga prickar som mest ser ut som sensordamm här inte ;)

/Anna

Anonym sa...

Grattis Matts!!! Du ser,trägen vinner :-))
/James

Mats Andersson sa...

Stort tack för alla värmande kommentarer!

Hytting sa...

Hmm, hoppas de inte bor i min skog...

Anonym sa...

Grattis, vad kul! Här är ju tydliga bevis för att det lönar sig att ligga i :)

Anonym sa...

Stort grattis! Envishet lönar sig. Och fina bilder blev det också.
/Jukka

livditlefsen@gmail.com sa...

Gratulerer - SÅåååå flott bilde av villsvin da :))

mvh
Liv ")