tisdag 22 juni 2010

En del av mitt bibliotek ...



Har sett att många andra visat lite av sina fotoböcker där hemma. Och glädjande har varit att jag sett min egen bok "årstiderna" hos många :-)
- så här ser en del av mitt bibliotek ut. (fotoböcker). Förutom fotoböcker så finns det gott om konstböcker hemma hos mig!
Jag rekommenderar verkligen alla att köpa fotoböcker. Så inspirerande!
- Jag har köpt många av böckerna genom Neva Books. Och det de inte kunnat leverera har de hjälpt mig hitta på annat håll. Sådant gillas. Snacka om service!
- Min favoritbok för tillfället (inom naturfoto) är Terje Hellesø's "Min plats i ljuset". Köp den! Otroligt många, personliga och konstnärliga naturbilder i världsklass.

Annars är mina favoriter i bokhyllan just nu Anders Petersen's "Ingen har sett allt", Sally Mann's "Immediate Family" samt Salgado's "An uncertain grace"

/Mats Andersson

(52164)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Faktiskt alla fotografer måste årstiderna Mats. =) Det är ganska inspirerande med fotoböcker, de är en inspirasjonskälla för både nybörjare och experter, och förstås, det är kul att njuta på fantastisk fotokonst.
Ha det jättebra =)
Albero

Mats Andersson sa...

:-) Tack Alberto :-)

Hampus sa...

Imponerande samling!

Anonym sa...

Intressant att se en del av din bokhylla. Jag känner igen det mesta, men där var några nya namn jagg skall kolla upp.
/Jukka

Åke sa...

Neva ska jag lägga på minnet! Tack för boktipsen oxå! :)