måndag 31 januari 2011

Årstiderna - del 1


Kör en liten serie med bilder från min bok "årstiderna" som kom ut december 2009.

Den här bilden finns på sidan 170 i boken. (Skogens invånare).

Många har spekulerat i att bilden föreställer ett vildsvin som springer i skogen. Men bilden föreställer min hund Zack. (Australian Shepherd). Bilden gjorde jag 3 september 2009, kl. 19.12. Platsen är Bashult, Småland.
- Dessvärre gick Zack bort 20 september 2010. Och jag saknar honom verkligen.

Nikon D3. Brännvidd 125 mm. 1/5 sek och bländare 4.0. ISO 800.


/Mats Andersson

(90478)

4 kommentarer:

Kerstin sa...

En underbar bild, Mats! Jag förstår din saknad och när man vet vad som hände med Zack ett år senare så känner man sorgen i bilden.
/Kerstin

Miklos sa...

En riktigt trevlig bild, mycket detaljer att titta på. Förstår att du saknar din kompis Zack :( Misstänker att han var med dig väldigt väldigt ofta i skogen?

Martina Cardemyr sa...

Jättefin bild!

W. Lindholm sa...

Läckert foto!