torsdag 14 juli 2011

"Mitt" djurområde regerar


Tidigt i morse åkte jag till "mitt" djurområde. Det var ett bra tag sedan jag var där nu.
Under de två första timmarna mötte jag tio älgar. Två av dem var stora tjurar. Den ena tolv-taggare och den andra tio-taggare. Och de befann sig tillsammans! Utöver alla älgarna så mötte jag några av mina vildsvin :) Sedan blev det rådjur, räv, trana samt hare. Kameran fick gå varm den här morgonen. Vilket underbart område det här är. Så vackert!

Älgfamilj springer. Klockan är 03.11. D3 med 600 mm. 1/15 sek och bländare 5,6.

Mats Andersson /N

(111631)

8 kommentarer:

Berit sa...

Vakkert:)

Anonym sa...

Vackert familjeporträtt!
/Martin

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Måste vara härligt att bo i en djurpark! Sjysst bild...

Cecilia Bergman sa...

Härligt! Själv är jag helt lycklig över en söt måsunge inne på gården...

Anonym sa...

Härlig bild! Här i stan finns det ett och annat rådjur och någon hare och vid stugan i Dalsland upplever jag att älgen blivit ovanligare även om jag såg ett och annat spår i vintras. Skulle vara kul att ha ett ställe där man kan åka på älgsafari bland "egna" älgar :)

/Anna

Anonym sa...

Jag är mäkta imponerad faktiskt :) Vi har några små pluttälgar i trakten, oftast får man en ungkalv på bild endast, eller en liten ko, förra året följde vi en ungtjur men han försvann under hösten... så jag är impad och avis av alla fina älgar du har i dina kvarter. :) Lånar du ut dem lite är du snäll? ;)

Sven Magnusson sa...

Visst är det en upplevelse värd att offra nattsömnen för! Underbar bild, Mats.
(Är det fjolårsungarna hon har kvar fortfarande? Eller är det årskalvarna som redan blivit så stora? De kalvar jag ser här hos mig är fortfarande rödbruna.)
/s.

Mats Andersson sa...

Tack alla. Sven: det måste vara fjolårskalvar. Idag såg jag två olika kor som båda hade dubbelkalvar. De är fortfarande bruna och relativt små. Lite konstigt att denna hade de stora kvar!