lördag 3 september 2011

Svårt att hinna med


Bokprojekten samt övrigt på kontoret har tagit all tid senaste månaden. Ja det var faktisk en hel månad sedan jag var ute i skogen hos mina djur.
Hur som. Idag stack jag iväg vid 05.00. Mötte först den här räven. Ett helt underbart möte. Han lekte framför mig. Sprang iväg - för att sedan komma åter. Så nyfiken :) Måste erkänna att jag skrattade tyst där jag satt.
Åkte sedan vidare mot Lekerydshållet. Totalt mötte jag 15 älgar idag. Otroligt. Fick en fantastisk stund med en ko som hade två små kalvar. Jämte henne gick förmodligen fjolårskalven - vilken hon gång på gång jagade bort. De två små följde så prisnosigt efter :)
Fick även ett riktigt fint möte med en stor vildsvinsgalt. Tror aldrig jag varit så nära ett vildsvin som springer förbid i full fart - bara några meter från mig. Den ljudupplevelsen var enorm. En stor tung galt som plöjer fram i det höga våta gräset. Wow. Gissa om jag är nöjd?

Mats Andersson /N

(117.485)

4 kommentarer:

Sander Broström sa...

Väldigt speciell rävbild, gillas! :)
// Sander

Miklos sa...

Härlig rävbild, gillar kornigheten och kontrasten!

Anonym sa...

Det måste ha varit underbart för dig att komma ut efter allt slit. En månad verkar en lång tid. Men du blev lönad, efter vad du skriver, och resultatet understryker ju det. Härliga bilder//Veronika

Anonym sa...

Intressant bild
/Thomas