lördag 19 maj 2012

Lördagsmorgon

Morgonen blev inte riktigt lika bra som jag hade tänkt mig. Vildsvinen behagade inte komma fram. Fem älgar visade sig i vilket fall. Valde att inte göra några bilder då de stod på helt öppna ytor. Men jag njöt av upplevelsen :) Mycket rådjur. Här fick jag tillfälle att både njuta av djuren som göra lite bilder. Fåglar är ju något jag inte söker aktivt  för att fotografera. Men om det blir tillfälle där stämningen och känslan blir rätt så avstår jag inte att plåta fåglar. Det blev lite bilder på tranor och så några skott vid den här sjön.
Bilden kom till klockan 04.25 när jag var på väg hem.

Mats Andersson /N

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken stämningsfull bild. Jag tycker väldigt mycket om den.
/Karin

Henrik sa...

Lysande bild på lommarna!

/Henrik

Mats Andersson sa...

Tack Karin. Glad jag blir :)

Mats Andersson sa...

Tack Henrik!

Kerstin Ericssons fotoblogg sa...

Härlig, stämningsfull fågelbild. Och starkt att låta bli att fotografera de fem älgarna :-) Jag skulle vara glad om jag fick en bild på en enda.

Mats Andersson sa...

Tack Kerstin! Älgarna var vackra :) Men det hade faktiskt inte blivit så upphetsande bilder :)))) Ibland gör inte djuren som man vill ;)

Per sa...

Magiskt..

Anonym sa...

Mycket skön och magisk stämning i bilden, passar fint i svartvitt. Gillas! Mvh Roland

Sander Broström sa...

Läcker bild, lommen utanför gruppen är ju grejen i denna :)
// Sander

Mats Andersson sa...

Tack Roland!

Mats Andersson sa...

Ja! Utanförskap. Den lilla gruppen som samtalar och vänder ryggen till. Den ensamma tittar och vill vara med...