måndag 27 augusti 2012

En bild från 24 bilder ...

Startskotten till boken "I några sekunders oändlighet" var boken "24 bilder säger samma som 1977 ord". Kontfoto och poesi. "24 bilder ..." gjorde David Söderlind och jag 2010. Bilden och texten är från den boken.
- Kika gärna på min hemsida om du är intresserad att köpa någon bild. När jag säljer en bild så tar jag fram en begränsad serie som är numrerad och signerad.

Den här bilden finns i en serie om tre stycken i storleken 50x70.
(Kopia 1/3 är såld).

























Celsius

Jag fann mig plötsligt i ett kallt land.
Där frostens kristaller knutit bistra band.

Där den självklara värmen till slut försvann.
Lämnade svart glöd där tidigare något brann.

Lämnade spår längs den långa vägen.
Letade, sökte efter skyddande lägen.

Letade irrande med isad fasad.
Osäker tillflykt i främmande stad.

Osäker, vacklande genom pinande vind.
En stilla tår blev till is på min kind.

– Jag fann mig plötsligt i ett kallt land.



Inga kommentarer: