onsdag 28 november 2012

Hårda julklappar

Erbjudandet gäller endast november månad ut.
Beställer du dessutom två böcker så bjuder jag på frakten!
- Maila mig din beställning!

DJUR. 66 BILDER. 250:-
(Endast ca 20 böcker kvar)
"Vilken bok detta är!!! Jag älskar dessa personliga, egensinniga, starka, känslofulla bilder. Har aldrig sett något liknande. Länge sedan jag blev så berörd av fotografi som vissa av dessa bilder berör mig. Tack!"
/ANNA CLARÉN

 • ÅRSTIDERNA. Ord. pris 395:- Julkampanj: 320:-
"Mats Anderssons bok innehåller allt annat än traditionella bilder från de fyra årstiderna, vilket gör boken extra intressant. På bokens 176 sidor samsas en blandning av raka fototekniker med konstnärliga dubbelexponeringar, extremt korta skärpedjup och, inte minst, trolskt ljus. Att läsa den här boken är som att besöka ett konstgalleri och sätta sig framför varje tavla för att betrakta detaljer. Det här är en coffeetablebok som definitivt borde finnas i varje seriös samling fotoböcker."
/Tidningen DigitalFoto

FOTOGRAFI. Ord. pris 250:- Julkampanj: 200:-
”Ingen – jag säger ingen! – kan förhålla sig likgiltig till en inbunden samling av Mats Anderssons bildkonst. Frågor väcks: Är det här fotografi? Vad föreställer det? Vad menar fotografen? Och så – efter ett tag – faller underbara bitar på plats. Istället väcks minnen till liv: »Ja, nu ser jag…«. 
/ANDERS GEIDEMARK

I NÅGRA SEKUNDERS OÄNDLIGHET. Ord. pris 250:- Julkampanj: 200:-
"Bilder är fantastiskt, tycker jag. Många texter likaså. Här förenas bilder av två inspirerade fotografer och texter till dessa. I ett växelspel, tillsammans. Anna Clarén, Mats Andersson och David Söderlind samarbetar. De är konstnärer var för sig, med gör detta till en enhet. 
Jag läser texterna. Förundras. Gläds. I boken finns bilder som sätter mig på prov. Konst gör just det. Sätter oss på prov. Konstfoto är inget undantag. Texterna sätter mig också på prov. De frestar och påfrestar. Utmanar och glädjer. Jag bläddrar, återvänder och bläddrar igen. Jag möter barnen, naturen, skuggorna, färgerna. Eller avsaknaden av. Jag njuter. Till bild. Och till text. Njuter. Av bilderna. Och av texterna. Var för sig. Och tillsammans."
/ANETTE GRINDE

2 kommentarer:

Johanna sa...

Tusen tack för snabb leverans och trevligt bemötande! Kommer få många fina stunder framöver med dina böcker :-)

Mats Andersson sa...

Tack själv Johanna! :)