fredag 7 december 2012

I Mullsjö

När jag åker till Mullsjö är det egentligen mest för att besöka gammelskogen vid Ryfors. Den är faktiskt riktigt fin och kan rekommenderas. Här har jag fotograferat många av mina bilder på figurer. När det gäller däggdjur så är utdelningen på möten betydligt bättre i mina hemmaskogar strax söder om Jkpg och i skogarna öster om sjön Vättern. Här finns stora bestånd med vildsvin bland annat. I närheten av Haurida är även älgstammen riktigt talrik.
Den här råbocken hittade jag dock i Mullsjös skogar nära Utvängstorp. Här finns även ett större hägn där man hade vildsvin vintern 2010-2011. Grannarna klagade dock - så till slut fick de flytta svinen. Det var tydligen även en hel del trafik till hägnet med folk som ville fotografera och titta på de "vilda" grisarna.

Trevlig helg!

/Mats

7 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Jättefin bild! Nu ser man bara spåren i snön- Älgarna jag sett hela hösten på älgfältet här hemma o fått mycket bilder är puts väck nu...

Erik Koffmar sa...

Läcker siluett på rådjuret! Mycket snyggt!

/Erik

Mats Andersson sa...

Stort tack! Hoppas dina älgar kommer åter igen då! :)

Mats Andersson sa...

Stort tack Erik!

Erika Ahlberg sa...

Jag skulle också vilja se och fotografera vildsvin, men att fotografera i hägn är för mig ingen sport så det skulle jag avstå från. Ser liksom inte vitsen med det...men det är jag det. Jag fortsätter leta efter vilda vildsvin :) och vem vet, kanske jag någon gång får lyckan se dem och t o m få dem på bild.
Härligt att du har så mycket djur omkring dig. En underbar bild på råbocken! Helt i min smak...
Önskar dig och de dina en underbar helg!

Mats Andersson sa...

Du kommer råka på svinen rätt som det är! Utanför ett hägn :) Ha en bra helg! Och tack! :)

Birgitta sa...

Snyggt!
/Birgitta