lördag 29 juni 2013

En underbar tid ... II

Fortsätter med lite landskapsbilder från den ljuva månaden juni. Idag var det lite speciellt - då det är min första semesterdag :)))
Vid 04.30 rullade det in lite moln och det magiska ljuset avtog. Men det var verkligen otroligt vackert mellan 02.00 och 04.30. Mycket djur ute. Dimmorna svepte in landskapen. Njutning för själen. Det blev även ett kärt återseende - den stora älgtjuren låg på exakt samma plats i år igen :))) Ska leta upp bilden här i bloggen samt lägga ut den nya bilden från i morse.


Mats Andersson/N

8 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Så vackert! Hade dessa färger i solnedgången i förrgår.
Det skulle vara kul att vara ute vid den tiden. FÅr se när jag har semester i augusti. Nu är jag så trött på helgerna då det är tokstressigt i veckan på jobbet.

Mats Andersson sa...

Tack. Har varit ute mycket under juni på nätterna trots jobbet vid sidan - slitigt. Skönt att kunna sova lite på dagarna nu när man är ledig. Augusti kan ju bjuda på vackra nätter-morgnar. Och då behöver nan ju inte gå upp riktigt så här tidigt :) Kör hårt på semestern! :)))

Anonym sa...

Härlig bild och du började semestern med en rejäl sovmorgon; ) jag har två veckor kvar av min semester och då blir det förhoppningsvis många tidiga morgnar i markerna! Nordanbrofoto.se lägger jag ut nån bild på om jag orkar upp ( förlåt för smygreklamen: ) Jag tipsar om dig till alla som vill se naturfoto i den högsta skolan!

Lars/N

Anita sa...

Hvilken fin summar morning in Sweden!
Nyt ferien og kos dere masse!
Hilsen Anita:)

Mats Andersson sa...

Tack Lars! Din sida är absolut värd att besöka. Jag kikar med jämna mellanrum - hoppas fler gör det! :)

Mats Andersson sa...

Tack Anita!!!

Morgan sa...

Absolut en "pangbild"!
Du serverar den fint, jag ser och njuter!
Morgan

Mats Andersson sa...

Glädjande. Tack Morgan!