måndag 15 juli 2013

Hårstråna borde rest sig ...

Natt i ödemarken. Våren 2013.
När en stor björn står i mörkret och tittar mot mig - då borde man kanske få rysningar. När björnen uppträder så här så blir jag onekligen mycket fascinerad. Den mytiska björnen - i sitt rätta element. Natt,  mörk skog, ödemark. Men jag sitter säkert i ett gömsle. Björnen vet inte om att jag är där. Och hade den upptäckt mig - ja då hade den med största säkerhet flytt hals över huvud. Rovdjuret människan är det djur man verkligen bör frukta.

Nu när urvalet av bilder till nya boken MÖTEN i stort sett är klart så kan jag visa lite av de bilder som inte ska vara med i boken. Många av bilderna i boken vill vi hålla exklusiva - just för dig som köper boken. Så de kommer aldrig visas publikt på nätet.


Mats Andersson/N

3 kommentarer:

Kenneth Meijer sa...

Spännande björnmöte. Ser fram emot den nya boken. Lycka till!

Kenneth Meijer sa...

Spännande björnmöte. Ser fram emot den nya boken. Lycka till!

Mats Andersson sa...

Tack Kenneth!!!