onsdag 19 mars 2014

Evigt tacksam















Stort tack till Skånsk Naturfotofestival!
Jag är verkligen överväldigad.
Jag kunde aldrig drömma om att det skulle komma så mycket folk - och alla lovord jag fick efter min bildvisning. TACK. Vill också tacka alla er som köpte mina böcker - har aldrig tidigare varit med om att man säljer över 40 böcker efter en bildvisning. Och då ska tilläggas att jag inte ens hade nya boken att visa upp samt att Gryning & Intimations tog slut.
Programmet var också mycket intressant. Patrik Larsson visade underbara intima landskap. Felix Heintzenbergs fladdermusbilder imponerade - och hans berättelser om fladdermusen och bytesdjuren var mycket intressant. Nestorn Jan Grahn imponerade också stort med både utställningen och föredraget - när han avslutar med stilleben-bilden och berättar om sin mor, jag då fick nog alla en klump i halsen. Starkt! Och så Gerdehag behöver väl inte förklaras!
Summa summarum: en oförglömlig dag. Vill även tacka för den fina boken "Skånes landskap i förändring" som vi föredragshållare fick. Äntligen en fotograf (Sven Persson) som lyckats göra identiska före/efter-bilder med utgångspunkt från gamla foton från 50-talet.


/Mats

Inga kommentarer: